Två IPKL-avhandlingar bland de tio mest lästa under 2018

På Skolporten.se placerar sig två avhandlingar skrivna av doktorander på IPKL bland de tio mest lästa pedagogiska avhandlingarna under 2018. Det är Malin Nilsens "Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan" på plats nummer tre och Christer Mattssons "Extremisten i klassrummet. Perspektiv på skolans förväntade ansvar att förhindra framtida terrorism" på plats nummer tio.

Det är Malin Nilsens Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan på plats nummer tre och Christer Mattssons Extremisten i klassrummet. Perspektiv på skolans förväntade ansvar att förhindra framtida terrorism på plats nummer tio.

Läs intervjun med Malin Nilsen i samband med hennes disputation

Läs intervjun med Christer Mattsson i samband med hans disputation