Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Roger Säljö

Professor

Roger Säljö
Professor
Psychology of education, learning, development, human communication
roger.saljo@ped.gu.se
+46 31 786 2457
0706-739176

Postal Address: Box 300, 40530 Göteborg
Visiting Address: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Department of Education, Communication and Learning (More Information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: +46 31 786 2391

Visiting Address: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Latest publications

Ramar, utmaningar och möjligheter
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare, Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Malmö, Gleerups, Edited book 2017
Edited book

Barn, lärande och digitala redskap
Niklas Pramling, Roger Säljö
ISBN 978-91-40-69463-8, Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Säljö, R. (2017). Epilog: Språk, flerspråkighet och lärande i förskolan i globaliserings tid.
Roger Säljö
H. Harju-Lukkainen & A. Kultti (Red.), Undervisning i flerspråkig förskola. , Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Struggling with powerful conceptual reifications: cognitive socialization when learning to reason as an economist.
Åsa Mäkitalo, Roger Säljö
Å. Mäkitalo., P. Linell & R. Säljö (Eds.), Memory practices and learning – interactional, institutional and sociocultural perspectives., Charlotte, NC, Information Age Publishing, Inc. , Chapter in book 2017
Chapter in book

Introduction. Memory practices and learning.
Roger Säljö
Charlotte, NC, Information Age Publishing, Book 2017
Book

Apps and learning: A sociocultural perspective
Roger Säljö
Apps, technology and younger learners, New York, NY, Routledge, Chapter in book 2017
Chapter in book

Lesing og teknologiske grensesnitt: noen refleksjoner omkring behovet for tverrvitenskapelighet
Roger Säljö, Anne Mangen
Norsk pedagogisk tidsskrift, Journal article 2016
Journal article

Why Do Secondary School Students Lose Their Interest in Science? Or Does it Never Emerge? A Possible and Overlooked Explanation
P. Anderhag, P. O. Wickman, K. Bergqvist, B. Jakobson, K. M. Hamza et al.
Science Education, Journal article 2016
Journal article

Showing 1 - 10 of 242

2017

Ramar, utmaningar och möjligheter
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare, Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Malmö, Gleerups, Edited book 2017
Edited book

Barn, lärande och digitala redskap
Niklas Pramling, Roger Säljö
ISBN 978-91-40-69463-8, Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Säljö, R. (2017). Epilog: Språk, flerspråkighet och lärande i förskolan i globaliserings tid.
Roger Säljö
H. Harju-Lukkainen & A. Kultti (Red.), Undervisning i flerspråkig förskola. , Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Struggling with powerful conceptual reifications: cognitive socialization when learning to reason as an economist.
Åsa Mäkitalo, Roger Säljö
Å. Mäkitalo., P. Linell & R. Säljö (Eds.), Memory practices and learning – interactional, institutional and sociocultural perspectives., Charlotte, NC, Information Age Publishing, Inc. , Chapter in book 2017
Chapter in book

Introduction. Memory practices and learning.
Roger Säljö
Charlotte, NC, Information Age Publishing, Book 2017
Book

Apps and learning: A sociocultural perspective
Roger Säljö
Apps, technology and younger learners, New York, NY, Routledge, Chapter in book 2017
Chapter in book

2016

Lesing og teknologiske grensesnitt: noen refleksjoner omkring behovet for tverrvitenskapelighet
Roger Säljö, Anne Mangen
Norsk pedagogisk tidsskrift, Journal article 2016
Journal article

Why Do Secondary School Students Lose Their Interest in Science? Or Does it Never Emerge? A Possible and Overlooked Explanation
P. Anderhag, P. O. Wickman, K. Bergqvist, B. Jakobson, K. M. Hamza et al.
Science Education, Journal article 2016
Journal article

Showing 1 - 10 of 242

Page Manager: Webbredaktionen|Last update: 9/4/2012
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?