Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten

Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Box 300
405 30 Göteborg
Leveransadress: Läroverksgatan 15, 411 20 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15, 405 30 Göteborg

Fax: 031-786 2391

Prefekt: Cecilia Wallerstedt

Om enheten

Senaste publikationer

Introduction
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
Nordic Dialogues on Children and Families, United Kingdom, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Nordic Dialogues on Children and Families
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
London, Routledge, Samlingsverk 2018
Samlingsverk

Pedagogical leadership and families in Swedish preschool
Sonja Sheridan, Pia Williams
In S. Garvis & E. Eriksen Ødegaard (Eds.), Nordic Dialogues on Children and Families., New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Second language coded students – categorizations and position(ing)s in the everyday life in school
Frida Siekkinen
The 18th World Congress of Applied Linguistics (AILA), Rio de Janeiro, Brasilien, 23-28 juli, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Compensating for Conflicting Policy Goals: Dilemmas of Teachers’ Work With Asylum-Seeking Pupils in Sweden
Malin Svensson
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenges in making an academic career in education sciences
Petra Angervall, Peter Erlandson, Jan Gustafsson
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Att identifiera och kommunicera intention - ett vygotskijanst perspektiv på lärande och utveckling
Anne Kultti, Niklas Pramling
Förskolans yngsta barn: perspektiv på omsorg, lärande och lek, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

The importance of critical life moments: An explorative study of successful women with autism spectrum disorder.
Susanne Garvis, Amanda Webster
Autism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Personer

Visar 151 - 172 av 172

Namn Titel Telefon E-post
Söderman, Johan Universitetslektor, biträdande johan.soderman@gu.se
Söderman, Johan Universitetslektor johan.soderman@gu.se
Sönnerhed, Wei Doktorand wei.sonnerhed@ped.gu.se
Thorshag, Kristina Universitetsadj 031-786 2198 kristina.thorshag@gu.se
Thörnblad, Johan Studieadministratör 031-786 5082 johan.thornblad@gu.se
Torgny, Eva Universitetsadjunkt, adjungerad 031-786 2597 eva.torgny@gu.se
Vento, Anna Universitetsadjunkt 031-786 2256 anna.vento@gu.se
Vigmo, Sylvi Universitetslektor, Studierektor 031-786 2478 sylvi.vigmo@ped.gu.se
Vigmo, Sylvi Universitetslektor, Viceprefekt 031-786 2478 sylvi.vigmo@ped.gu.se
Wahlström Smith, Åsa Universitetsadjunkt 031-786 2877 asa.smith@ped.gu.se
Wallerstedt, Cecilia Universitetslektor, Prefekt 031-786 3272 cecilia.wallerstedt@gu.se
Wank, Lotta Doktorand 031-786 3846 lotta.wank@gu.se
Wendt, Lena Studievägledare 031-786 2167 lena.wendt@ped.gu.se
Wennberg, Eva Ekonom 031-786 2225 eva.wennberg@ped.gu.se
Wicke, Kurt Doktorand kurt.wicke@ped.gu.se
Wikner Andersson, Jeanette Universitetsadj 031-786 2293 jeanette.wikner.andersson@gu.se
Williams, Pia Professor, Docent. 031-786 2246 pia.williams@ped.gu.se
Zimmerman, Fredrik Doktorand fredrik.zimmerman@gu.se
Åberg, Mikaela Universitetslektor 031-786 2097 mikaela.aberg@ped.gu.se
Ågren, Ylva Universitetslektor 031-786 5459 ylva.agren@gu.se
Åkerblom, Annika Universitetslektor 031-786 5443 annika.akerblom@gu.se
Österberg, Anita Universitetsadjunkt, adjungerad, Förskollärarexamen och Filosofie Master i pedagogik med inriktning ... 031-786 5452 anita.osterberg@gu.se

Visar 151 - 172 av 172

Visar 1 - 10 av 1411

2018

Introduction
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
Nordic Dialogues on Children and Families, United Kingdom, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Nordic Dialogues on Children and Families
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
London, Routledge, Samlingsverk 2018
Samlingsverk

Pedagogical leadership and families in Swedish preschool
Sonja Sheridan, Pia Williams
In S. Garvis & E. Eriksen Ødegaard (Eds.), Nordic Dialogues on Children and Families., New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

2017

Compensating for Conflicting Policy Goals: Dilemmas of Teachers’ Work With Asylum-Seeking Pupils in Sweden
Malin Svensson
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenges in making an academic career in education sciences
Petra Angervall, Peter Erlandson, Jan Gustafsson
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Att identifiera och kommunicera intention - ett vygotskijanst perspektiv på lärande och utveckling
Anne Kultti, Niklas Pramling
Förskolans yngsta barn: perspektiv på omsorg, lärande och lek, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

The importance of critical life moments: An explorative study of successful women with autism spectrum disorder.
Susanne Garvis, Amanda Webster
Autism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Listening to the Voices of Education Professionals Involved in Implementing an Oral Language and Early Literacy Program in the Classroom
Susanne Garvis, Maria Lennox, Marleen Westerveld
Australian Journal of Teacher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 1411

Sidansvarig: Malin Behnke|Sidan uppdaterades: 2012-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?