Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Maj Asplund Carlsson

Universitetslektor

Maj Asplund Carlsson
Universitetslektor
Utbildningsvetenskap, Litteraturvetenskap
Akademisk grad: Docent,
maj.asplund.carlsson@gu.se
031-786 2007

Rumsnummer: B2 217
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Senaste publikationer

Writing for life? A case study of affordances of writing in four L1 upper secondary classrooms
Pernilla Andersson Varga, Maj Asplund Carlsson
L1-Educational Studies in Language and Literature, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Till ”vildingarnas” land: Barnboksförfattaren besöker förorten
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Nordisk Barnehageforskning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Performativity as pretence. A study of testing practices in a compulsory school in Sweden
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Ethnography and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Likvärdig betygsättning? – en problematik med två fallstudier
Henry Henry, Maj Asplund Carlsson, Sevtap Gurdal
Lund, Studentlitteratur, Samlingsverk 2011
Samlingsverk

Spänning och äventyr som läromedel
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Kritisk läsning av pedagogiska texter : genus, etnicitet och andra kategoriseringar, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

Do girls fight? Reading for understanding or for behaviour?
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
ECER 12-16 Berlin 2011, Paper i proceeding 2011
Paper i proceeding

En prövningens tid. Om det nationella provet i svenska i Skolår 5
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Pedagogisk Forskning i Sverige, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2010
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 37

2015

Writing for life? A case study of affordances of writing in four L1 upper secondary classrooms
Pernilla Andersson Varga, Maj Asplund Carlsson
L1-Educational Studies in Language and Literature, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2013

Till ”vildingarnas” land: Barnboksförfattaren besöker förorten
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Nordisk Barnehageforskning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2012

Performativity as pretence. A study of testing practices in a compulsory school in Sweden
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Ethnography and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2011

Likvärdig betygsättning? – en problematik med två fallstudier
Henry Henry, Maj Asplund Carlsson, Sevtap Gurdal
Lund, Studentlitteratur, Samlingsverk 2011
Samlingsverk

Spänning och äventyr som läromedel
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Kritisk läsning av pedagogiska texter : genus, etnicitet och andra kategoriseringar, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

Do girls fight? Reading for understanding or for behaviour?
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
ECER 12-16 Berlin 2011, Paper i proceeding 2011
Paper i proceeding

2010

En prövningens tid. Om det nationella provet i svenska i Skolår 5
Johannes Lunneblad, Maj Asplund Carlsson
Pedagogisk Forskning i Sverige, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2010
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2009

Visar 1 - 10 av 37

Sidansvarig: Malin Behnke|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?