Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linda Bradley

Universitetslektor

Linda Bradley
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
linda.bradley@gu.se
031-786 4151
0766-184151

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Om Linda Bradley

Linda Bradley är universitetslektor i högskolepedagogik på PIL och Institutionen för Pedagogik, Kommunikation och Lärande (IPKL).

Linda disputerade i pedagogik 2013 med avhandlingen Language Learning and Technology – Student activities in web-based environments. Fokus i avhandlingen var ingenjörsstudenters samarbete, kommunikation och interkulturellt lärande i nätbaserade miljöer inom fackspråklig undervisning.

Forskningen handlar om pedagogisk utveckling och IT-baserat lärande inom det högskolepedagogiska fältet. För närvarande är Linda projektledare på Chalmers för projektet Integration med Mobilen, finansierat av AMIF (Asyl-, migration, och integrationsfonden). Syftet är att utveckla mobilapplikationer för arabisktalande nyanlända i Sverige med fokus på pedagogiska metoder att lära sig svenska och om svensk kultur.

Linda är sedan 2013 vice ordförande för organisationen Research-publishing.net som publicerar vetenskapliga publikationer och konferensproceedings. Hon är även med i redaktionskommittén för PIL-enheten. Vidare är Linda är knuten till forskningsmiljön Lärande, interaktion och medierad kommunikation i det moderna samhället (LinCS) och forskargruppen Lärande i en digitaliserad region (DigitaL) som är en samverkan mellan Högskolan Väst och GU, finansierad av Västra Götalandsregionen.
 

Senaste publikationer

Integration and Language Learning of Newly Arrived Migrants Using Mobile Technology.
Linda Bradley, Nataliya Berbyuk Lindström, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Interactive Media in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Learning , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The essence of pedagogical design in OER - teachers' framing in an OEP
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Critical CALL: Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy
Francesca Helm, Linda Bradley, Marta Guarda, Sylvie Thouësny
Research-publishing.net, Samlingsverk 2015
Samlingsverk

The Mobile Language Learner - Use of Technology in Language Learning
Linda Bradley
Journal of universal computer science, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Awarding a Community Membership Badge - Teachers’ Development of Digital Competences in a cMOOC
Niklas Karlsson, Linda Bradley, Anna-Lena Godhe
Lecture Notes in Computer Science: 7th International Workshop on Social and Personal Computing for Web-Supported Learning Communities, SPeL 2014, 1st International Workshop on Peer-Review, Peer-Assessment, and Self-Assessment in Education, PRASAE 2014, 2014 International Workshop on Mobile and Personalized Learning, IWMPL 2014, 1st International Workshop on Open Badges in Education, OBIE 2014, 4th International Symposium on Knowledge Management & E-Learning, KMEL 2014 and Future of e-Textbooks W, Paper i proceeding 2014
Paper i proceeding

Peer-reviewing in an intercultural wiki environment - studentinteraction and reflections
Linda Bradley
Computers and Composition, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professional development of teachers in a MOOC
Niklas Karlsson, Anna-Lena Godhe, Linda Bradley, Berner Lindström
Proceedings of the 22nd International Conference on Computers in Education, Paper i proceeding 2014
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 34

2017

Integration and Language Learning of Newly Arrived Migrants Using Mobile Technology.
Linda Bradley, Nataliya Berbyuk Lindström, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Interactive Media in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Learning , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The essence of pedagogical design in OER - teachers' framing in an OEP
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Critical CALL: Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy
Francesca Helm, Linda Bradley, Marta Guarda, Sylvie Thouësny
Research-publishing.net, Samlingsverk 2015
Samlingsverk

The Mobile Language Learner - Use of Technology in Language Learning
Linda Bradley
Journal of universal computer science, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

Awarding a Community Membership Badge - Teachers’ Development of Digital Competences in a cMOOC
Niklas Karlsson, Linda Bradley, Anna-Lena Godhe
Lecture Notes in Computer Science: 7th International Workshop on Social and Personal Computing for Web-Supported Learning Communities, SPeL 2014, 1st International Workshop on Peer-Review, Peer-Assessment, and Self-Assessment in Education, PRASAE 2014, 2014 International Workshop on Mobile and Personalized Learning, IWMPL 2014, 1st International Workshop on Open Badges in Education, OBIE 2014, 4th International Symposium on Knowledge Management & E-Learning, KMEL 2014 and Future of e-Textbooks W, Paper i proceeding 2014
Paper i proceeding

Peer-reviewing in an intercultural wiki environment - studentinteraction and reflections
Linda Bradley
Computers and Composition, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professional development of teachers in a MOOC
Niklas Karlsson, Anna-Lena Godhe, Linda Bradley, Berner Lindström
Proceedings of the 22nd International Conference on Computers in Education, Paper i proceeding 2014
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 34

Sidansvarig: Malin Behnke|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?