Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mona Lundin

Universitetslektor

Mona Lundin
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
mona.lundin@ped.gu.se
0766-182402

Rumsnummer: B2 255
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Om Mona Lundin

Forskningsintressen
Mitt övergripande forskningsintresse rör kommunikation, lärande och digitala medier i fortbildning och professionella verksamheter. Jag disputerade 2009 på avhandlingen: 'Food for Thought: Communication and the transformation of work experience in web-based in-service training'. Jag ingår i LinCS forskningsprogram och är verksam inom SCS och NAIL.

Undervisningsintressen
Jag arbetar med undervisning inom Logopedprogrammet, Lärarutbildningen samt Personalvetarprogrammet; i det sistnämnda är jag ansvarig för kursen Kommunikation och konflikthantering (7,5 hp).

Nyckelord
yrkesverksammas lärande, kommunikation, distansutbildning, chatt

Senaste publikationer

Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Instructions-in-action: Matters of temporality in simulator-based maritime training
Charlott Sellberg, Mona Lundin
International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis Conference, Otterbein University, Ohio, USA, July 10-13, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Demonstrating professional intersubjectivity: The instructor's work in simulator-based learning environments
Charlott Sellberg, Mona Lundin
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The ‘politics of sharing’ in a large teacher professional Facebook group: Links, topics and discourses entangled with policy
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Internet, policy and politics 2016, Theme “The platform Society” 22-23 Sept, 2016, University of Oxford, UK., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Sharing repertoires and sharing apps - Norms for participation in a teacher profession-based social media group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Paper for EARLI – SIG 10, 21 and 25 conference 28-29 August, 2016, Tartu, Estonia , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Powers forming the digitized teacher subjectivity: Self-technologies and algorithmic powers
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Foucault at 90, University of West Scotland, Ayr campus. June 22-23 2016, Scotland. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The tablet computer as a mediational means in a preschool art activity
Malin Nilsen, Mona Lundin, Cecilia Wallerstedt, Niklas Pramling
Understanding Digital Technologies and Young Children: An international perspective, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Artefacts mediating practices across time and space: Sociocultural studies of material conditions for learning and remembering.
Kai Hakkarainen, Beatrice Ligorio, Giuseppe Ritella, Hans Christian Arnseth, Alfredo Jornet Gil et al.
Exploring the Material Conditions of Learning: Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015 , Paper i proceeding 2015
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 29

2017

Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Instructions-in-action: Matters of temporality in simulator-based maritime training
Charlott Sellberg, Mona Lundin
International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis Conference, Otterbein University, Ohio, USA, July 10-13, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Demonstrating professional intersubjectivity: The instructor's work in simulator-based learning environments
Charlott Sellberg, Mona Lundin
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

The ‘politics of sharing’ in a large teacher professional Facebook group: Links, topics and discourses entangled with policy
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Internet, policy and politics 2016, Theme “The platform Society” 22-23 Sept, 2016, University of Oxford, UK., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Sharing repertoires and sharing apps - Norms for participation in a teacher profession-based social media group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Paper for EARLI – SIG 10, 21 and 25 conference 28-29 August, 2016, Tartu, Estonia , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Powers forming the digitized teacher subjectivity: Self-technologies and algorithmic powers
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Foucault at 90, University of West Scotland, Ayr campus. June 22-23 2016, Scotland. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

The tablet computer as a mediational means in a preschool art activity
Malin Nilsen, Mona Lundin, Cecilia Wallerstedt, Niklas Pramling
Understanding Digital Technologies and Young Children: An international perspective, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Artefacts mediating practices across time and space: Sociocultural studies of material conditions for learning and remembering.
Kai Hakkarainen, Beatrice Ligorio, Giuseppe Ritella, Hans Christian Arnseth, Alfredo Jornet Gil et al.
Exploring the Material Conditions of Learning: Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015 , Paper i proceeding 2015
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 29

Sidansvarig: Malin Behnke|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?