Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Louise Peterson

Universitetslektor

Louise Peterson
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
louise.peterson@ped.gu.se
031-786 2439

Rumsnummer: Pedagogen B1 158 Åsikten
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Senaste publikationer

Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The ‘politics of sharing’ in a large teacher professional Facebook group: Links, topics and discourses entangled with policy
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Internet, policy and politics 2016, Theme “The platform Society” 22-23 Sept, 2016, University of Oxford, UK., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Sharing repertoires and sharing apps - Norms for participation in a teacher profession-based social media group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Paper for EARLI – SIG 10, 21 and 25 conference 28-29 August, 2016, Tartu, Estonia , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Powers forming the digitized teacher subjectivity: Self-technologies and algorithmic powers
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Foucault at 90, University of West Scotland, Ayr campus. June 22-23 2016, Scotland. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vikten av ett kritiskt granskande förhållningssätt
Louise Peterson
Lärare i den uppkopplade skolan. Annika Lantz-Andersson (red.); Roger Säljö (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

Values in Play – Interactional Life with the Sims
Louise Peterson
Göteborg, University of Gothenburg, Doktorsavhandling 2011
Doktorsavhandling

First we take Pleasentview, then we take Hawaii: The role of pree-play in games without goals
Louise Peterson
In S. Mosberg Iversen (Ed.), Proceedings of the [Player] Conference (pp. 302-334). Copenhagen, Denmark: IT University of Copenhagen, Denmark. , Paper i proceeding 2008
Paper i proceeding

Man kan beställa ett hembiträde: Om pojkars interaktion i The Sims
Louise Peterson, Anna Munters
Datorspelandets dynamik: Lekar och roller i en digital kultur, Stockholm, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2007
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 14

2017

Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

The ‘politics of sharing’ in a large teacher professional Facebook group: Links, topics and discourses entangled with policy
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Internet, policy and politics 2016, Theme “The platform Society” 22-23 Sept, 2016, University of Oxford, UK., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Sharing repertoires and sharing apps - Norms for participation in a teacher profession-based social media group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Paper for EARLI – SIG 10, 21 and 25 conference 28-29 August, 2016, Tartu, Estonia , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Powers forming the digitized teacher subjectivity: Self-technologies and algorithmic powers
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Foucault at 90, University of West Scotland, Ayr campus. June 22-23 2016, Scotland. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

Vikten av ett kritiskt granskande förhållningssätt
Louise Peterson
Lärare i den uppkopplade skolan. Annika Lantz-Andersson (red.); Roger Säljö (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

2012

2011

Values in Play – Interactional Life with the Sims
Louise Peterson
Göteborg, University of Gothenburg, Doktorsavhandling 2011
Doktorsavhandling

2008

First we take Pleasentview, then we take Hawaii: The role of pree-play in games without goals
Louise Peterson
In S. Mosberg Iversen (Ed.), Proceedings of the [Player] Conference (pp. 302-334). Copenhagen, Denmark: IT University of Copenhagen, Denmark. , Paper i proceeding 2008
Paper i proceeding

2007

Man kan beställa ett hembiträde: Om pojkars interaktion i The Sims
Louise Peterson, Anna Munters
Datorspelandets dynamik: Lekar och roller i en digital kultur, Stockholm, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2007
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 14

Sidansvarig: Malin Behnke|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?