Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hans Rystedt

Professor

Hans Rystedt
Professor
Akademisk grad: Docent,
hans.rystedt@ped.gu.se
031-786 2848
0733-480144

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Om Hans Rystedt

Forskningsintressen
Forskningen är inriktad mot hur informationsteknologier omstrukturerar lärande- och problemlösningsprocesser inom utbildning och i arbetsliv.

En del av forskningen är inriktad mot hur arbetets villkor och kraven på kunnande förändras när nya former av IT och digitala representationsformer introduceras inom hälso- och sjukvård. En annan del fokuserar på hur simuleringar och visualiseringsteknologier kan användas för att skapa lärmiljöer där teori och praktik kan vävas samman på nya sätt.

Undervisningsintressen
Undervisningen ägnas huvudsakligen åt kurser och utbildningsprogram inom området Lärande, kommunikation och IT. Utbildningarna ges gemensamt av institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande och IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.

Nyckelord
interaktion, lärandemiljöer, simulering, profession, vård, informationssystem

Senaste publikationer

Students' understanding of teamwork and professional roles after interprofessional simulation: a qualitative analysis
Lena Oxelmark, Torben Nordahl Amorøe, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Advances in Simulation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Experiences, appearances, and interprofessional training: The instructional use of video in post-simulation debriefings
Elin Johansson, Oskar Lindwall, Hans Rystedt
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Flexible use of video-clips in debriefing – from research to development of practices.
Sofia Olausson, Torben Nordahl Amorøe, Elin Johansson, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Workshop at the 22nd Annual Meeting of Society in Europe for Simulation Applied to Medicine, June 2016, Lisbon, Portugal, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

OPTIMISATION OF OCCUPATIONAL RADIATION PROTECTION IN IMAGE-GUIDED INTERVENTIONS: EXPLORING VIDEO RECORDINGS AS A TOOL IN THE PROCESS
Anja Almén, Viktor Sandblom, Hans Rystedt, Alexa von Wrangel, Jonas Ivarsson et al.
Radiation protection dosimetry, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Instruction, reflection and professional interaction: Post- scenario debriefings in simulation-based medical team training
Elin Johansson, Oskar Lindwall, Hans Rystedt
Interactional Competences in Institutional Practices, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What´s behind ”GREAT!”? – A qualitative analysis of the ratings on simulation-based interprofessional learning.
Torben Nordahl Amorøe, Lena Oxelmark, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Paper presented at the 22nd Annual Meeting of Society in Europe for Simulation Applied to Medicine, June 2016, Lisbon, Portugal, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 80

2017

Students' understanding of teamwork and professional roles after interprofessional simulation: a qualitative analysis
Lena Oxelmark, Torben Nordahl Amorøe, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Advances in Simulation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Experiences, appearances, and interprofessional training: The instructional use of video in post-simulation debriefings
Elin Johansson, Oskar Lindwall, Hans Rystedt
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Flexible use of video-clips in debriefing – from research to development of practices.
Sofia Olausson, Torben Nordahl Amorøe, Elin Johansson, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Workshop at the 22nd Annual Meeting of Society in Europe for Simulation Applied to Medicine, June 2016, Lisbon, Portugal, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

OPTIMISATION OF OCCUPATIONAL RADIATION PROTECTION IN IMAGE-GUIDED INTERVENTIONS: EXPLORING VIDEO RECORDINGS AS A TOOL IN THE PROCESS
Anja Almén, Viktor Sandblom, Hans Rystedt, Alexa von Wrangel, Jonas Ivarsson et al.
Radiation protection dosimetry, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Instruction, reflection and professional interaction: Post- scenario debriefings in simulation-based medical team training
Elin Johansson, Oskar Lindwall, Hans Rystedt
Interactional Competences in Institutional Practices, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What´s behind ”GREAT!”? – A qualitative analysis of the ratings on simulation-based interprofessional learning.
Torben Nordahl Amorøe, Lena Oxelmark, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Paper presented at the 22nd Annual Meeting of Society in Europe for Simulation Applied to Medicine, June 2016, Lisbon, Portugal, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Visar 1 - 10 av 80

Sidansvarig: Malin Behnke|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?