Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Self-monitoring Data in Healthcare: Transformation of Nurses' Work

Halvtidsseminarium

Mittseminarium för Katerina Cerna, inst för pedagogik, kommunikation och lärande.

Implementation of new digital infrastructures that allow access to the self-monitoring data of patients can help solve upcoming problems in health care. But at the same time, it will transform the present working conditions and pose new requirements about the health care professionals' knowledge. Considering the way the nurses work relies on personal patient data, it might be their professional knowledge domain that will undergo the most significant changes. Therefore this thesis argues that having the possibility to access the self-monitoring data of the patients will change the way the nurses work. The aim of this thesis is to investigate how specifically the nurses work will be changed and what the implications are when the nurses produce and maintain their professionally relevant knowledge in relation to the patient's self-monitoring data. This thesis draws on an ethnographic study conducted within a cancer rehabilitation center. The focus is on the work of nurses in relation to the development and use of a mobile application that supports collecting data about patients' symptoms, i.e. self-monitoring data. How nurses construct professional knowledge in their work, the consequences of nurses participating in the design process of the mobile application and how their talk with patients changes was studied using a wide range of qualitative methods.

Diskutant: Professor Johan Lundin, institutionen för tillämpad informationsteknologi, Göteborgs universitet

Handledare: Professor Jonas Ivarsson, institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, Göteborgs universitet

Bihandledare: Docent Alexandra Weilenmann, institutionen för tillämpad informationsteknologi, Göteborgs universitet

Datum: 2018-10-16

Tid: 10:00 - 12:00

Kategorier: Pedagogik och didaktik

Arrangör: Forskningsmiljön Lärande och IT, inst för pedagogik, kommunikation och lärande

Plats: Pedagogen, hus B, Läroverksgatan 15, lokal: B3 315

Kontaktperson: Katerina Cerna

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2010-07-01
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?