Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Niklas Pramling

Professor

Niklas Pramling
Professor
niklas.pramling@ped.gu.se
+46 31 786 2563

Room number: Pedagogen B Åsikten
Postal Address: Box 300, 40530 Göteborg
Visiting Address: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Department of Education, Communication and Learning (More Information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: +46 31 786 2391

Visiting Address: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

About Niklas Pramling

Latest publications

Chapter 68, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (Eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dortrecht, Springer, Chapter in book 2018
Chapter in book

Part VI, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dordrecht, Springer, Chapter in book 2018
Chapter in book

Barn, lärande och digitala redskap
Niklas Pramling, Roger Säljö
Förskolan och barns utveckling : grundbok för förskollärare, Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Translation activities in bilingual early childhood education: Children's perspectives and teachers' scaffolding
Anne Kultti, Niklas Pramling
Multilingua - Journal of Cross-cultural and Interlanguage Communiciation, Journal article 2017
Journal article

Young Children’s Participation in a New Language Context: A Synthesising Analysis for a Holistic Perspective
Anne Kultti, Niklas Pramling, Ingrid Pramling Samuelsson
A. C. Gunn & C. A. Hruska (Eds.), Interactions in Early Childhood Education. Recent Research and Emergent Concepts, Springer, Chapter in book 2017
Chapter in book

Att identifiera och kommunicera intention - ett vygotskijanst perspektiv på lärande och utveckling
Anne Kultti, Niklas Pramling
Förskolans yngsta barn: perspektiv på omsorg, lärande och lek, Stockholm, Liber, Chapter in book 2017
Chapter in book

Vorschuldidaktik für das spielend-lernende Kind
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
P. Erath, F-M. Konrad & M. Rossa (Eds.), Der Kindergarten als Bildungseinrichtung, Germany, Klinkhardt, Chapter in book 2017
Chapter in book

Visuell kultur för, med och av barn - En konstpedagogisk vandring på en konsthall och sökandet efter en försvunnen björn
Anna Berglund, Cecilia Wallerstedt, Niklas Pramling
Konstnärligt seende & Vad barn kan lära på museum, Skärhamn, Nordiska Akvarellmuseet, Chapter in book 2017
Chapter in book

Children's re-storying as a responsive practice
Agneta Pihl, Louise Peterson, Niklas Pramling
Narratives in Early Childhood Education, Chapter in book 2017
Chapter in book

Showing 1 - 10 of 116

2018

Chapter 68, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (Eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dortrecht, Springer, Chapter in book 2018
Chapter in book

Part VI, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dordrecht, Springer, Chapter in book 2018
Chapter in book

2017

Barn, lärande och digitala redskap
Niklas Pramling, Roger Säljö
Förskolan och barns utveckling : grundbok för förskollärare, Malmö, Gleerups, Chapter in book 2017
Chapter in book

Translation activities in bilingual early childhood education: Children's perspectives and teachers' scaffolding
Anne Kultti, Niklas Pramling
Multilingua - Journal of Cross-cultural and Interlanguage Communiciation, Journal article 2017
Journal article

Young Children’s Participation in a New Language Context: A Synthesising Analysis for a Holistic Perspective
Anne Kultti, Niklas Pramling, Ingrid Pramling Samuelsson
A. C. Gunn & C. A. Hruska (Eds.), Interactions in Early Childhood Education. Recent Research and Emergent Concepts, Springer, Chapter in book 2017
Chapter in book

Att identifiera och kommunicera intention - ett vygotskijanst perspektiv på lärande och utveckling
Anne Kultti, Niklas Pramling
Förskolans yngsta barn: perspektiv på omsorg, lärande och lek, Stockholm, Liber, Chapter in book 2017
Chapter in book

Vorschuldidaktik für das spielend-lernende Kind
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
P. Erath, F-M. Konrad & M. Rossa (Eds.), Der Kindergarten als Bildungseinrichtung, Germany, Klinkhardt, Chapter in book 2017
Chapter in book

Visuell kultur för, med och av barn - En konstpedagogisk vandring på en konsthall och sökandet efter en försvunnen björn
Anna Berglund, Cecilia Wallerstedt, Niklas Pramling
Konstnärligt seende & Vad barn kan lära på museum, Skärhamn, Nordiska Akvarellmuseet, Chapter in book 2017
Chapter in book

Children's re-storying as a responsive practice
Agneta Pihl, Louise Peterson, Niklas Pramling
Narratives in Early Childhood Education, Chapter in book 2017
Chapter in book

Showing 1 - 10 of 116

Page Manager: Webbredaktionen|Last update: 9/4/2012
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?