Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pågående forskningsprojekt

(Finansiär/kontaktperson på IPKL inom parentes) 

A-C

Att kartlägga kontroverser med digitala metoder (LETCOM)
(Vetenskapsrådet/Åsa Mäkitalo)

Barnets bästa – för flyktingbarn i förskolan
(Europeiska flyktingfonden/Johannes Lunneblad)

Brottsplats skola: Förrättsligande av unga som offer och förövare i skolan
(Vetenskapsrådet/Johannes Lunneblad)

D-F

Den nätbaserade instruktionsvideon och lärandet av praktiska färdigheter
Stiftelsen Marcus och Amalia Wallenbergs Minnesfond (MAW)/Oskar Lindwall, Thomas Hillman

DUTTA - DidaktikUtvecklande studier av Toddlares Taluppfattning och begynnande Aritmetikfärdigheter
Skolforskningsinstitutet/Camilla Björklund

EDUGATE - Flerspråkig undervisning i förskolan
Erasmus+/Ingrid Pramling samuelsson, Anne Kultti, Niklas Pramling

Förbättrad vård i hybridsalen
(Vetenskapsrådet/Jonas Ivarsson)

Förmågan att sinnligt erfara de tio första talen som nödvändig grund för aritmetiska färdigheter (FASETT)
(Vetenskapsrådet/Camilla Björklund)

Förorten och folkbildningens renässans. Unga vuxnas egenstyrda praxisgemenskaper för lärande och social mobilisering i utsatta miljonprogramsområden i Stockholm, Göteborg och Malmö.
(Vetenskapsrådet/Ove Sernhede, Johan Söderman)

G-K

Hållbarhet som ett tema i förskola
(Adlerbertska forskningsfonden/Jonna Larsson, Ingrid Pramling Samuelsson)

Interprofessionellt lärande i simuleringsbaserad utbildning för hälso- och sjukvårdens professionsutbildningar
(Vetenskapsrådet/Hans Rystedt)
 

L-P

Learning, Interaction, and Mediated communication in contemporary Society (LinCS)
(Vetenskapsrådet / Roger Säljö)

Lekbaserad didaktik – att vidareutveckla förskoledidaktisk teoribildning i samverkan mellan forskare och förskollärare
(Skolforskningsinstitutet/Niklas Pramling)

Nordic Early Childhood Systems Approach Research group (NECA)
(Susanne Garvis, Sonja Sheridan, Pia Williams)

Professionellt lärande och sociala medier
(Vetenskapsrådet/Mona Lundin)

R-Ö

Sea Change
(Horizon 2020/Åsa Mäkitalo, Géraldine Fauville)

Sociala dimensioner av kompetensutveckling i nätverkssamhällen (SOCDEX)
(Vetenskapsrådet/Thomas Hillman)

Ungdomar, utsatthet och skola. Elevperspektiv på våld trakasserier och kränkningar
(Forte/Ylva Odenbring, Thomas Johansson, Kristina Hunehäll Berntsson)

Ungdomar, våld och utsatthet: En studie av elevers erfarenheter av trakasserier och kränkningar i skolan
(Brottsoffermyndigheten/Ylva Odenbring, Thomas Johansson)

Virtual Marine Scientist (VMS)
(MAW/Roger Säljö, Géraldine Fauville)
 

 

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2018-12-03
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?