Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Träning och bedömning i simuleringsbaserade lärandemiljöer

Projektet är inriktat mot hur professionellt agerande kan tränas och bedömas med hjälp av avancerade simuleringar. Det anknyter till centrala pedagogiska frågor om bedömning av kunskap i handling och aktuell forskning om hur professionell kunskap utvecklas i och genom interaktion.Projektet är resultat av ett samarbete mellan Institutionen för sjöfart och marin teknik vid Chalmers tekniska högskola och Utbildningsvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet.

Forskningen har anknytning till ett maritimt simulatorcentrum som har byggts på Chalmers Lindholmen tillsammans med svenska Sjöfartsverket.

 

Medverkande i projektet

Hans Rystedt, professor, IPKL
E-post: hans.rystedt@ped.gu.se

Oskar Lindwall, docent, IPKL

Charlott Sellberg, doktorand, IPKL

Olle Lindmark, tekniklektor, Chalmers tekniska högskola

Joakim Dahlman, universitetslektor, Chalmers tekniska högskola

Finansiärer

Samfinansieras av LETStudio, LinCS, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL) samt Institutionen för sjöfart och marin teknik (SMT) vid Chalmers tekniska högskola.

Projekttid: 2013-2018

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-05
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?