Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten

Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Box 300
405 30 Göteborg
Leveransadress: Läroverksgatan 11, 411 20 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15, 411 20 Göteborg

Fax: 031-786 2391

Prefekt: Cecilia Wallerstedt

Om enheten

Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL) bildades 1 juli 2010 då institutionen för pedagogik och didaktik omorganiserades och delades upp i fyra nya institutioner.

I institutionens kunskapsområden ingår frågor om lärande, undervisning, kommunikation och identitet hos barn, unga och vuxna. Detta innefattar ett intresse för människors meningsskapande och kunskapsutveckling i vardagsliv såväl som i institutionella och professionella sammanhang. Vid institutionen ges utbildning inom förskollärarprogrammet, grundlärarprogrammet med inriktning mot arbete i fritidshem samt masterprogram i IT och lärande respektive barn- och ungdomsvetenskap. Dessutom bedrivs omfattande forskning inom de olika områdena.

Visar 151 - 151 av 151

Namn Titel Telefon E-post
Österberg, Anita Universitetsadjunkt, Förskollärarexamen och Filosofie Master i pedagogik med inriktning i aktionsfor... 031-786 5452 anita.osterberg@gu.se

Visar 151 - 151 av 151

Visar 1 - 10 av 2132

2020

‘Sexual Orientation’ in Swedish Preschool Policy—What Is the Problem?
Lena Sotevik
Genealogy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The boy in a dress: A spectre for our times
Emily Gray, Eva Reimers, Jenny Bengtsson
Sexualities, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschoolers’ reasoning about numbers in picture books
Camilla Björklund, Hanna Palmér
Mathematical Thinking and Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

School data markets under formation: How platform infrastructure policies regulate public education and teachers’ work
Annika Bergviken Rensfeldt, Catarina Player-Koro
Paper for Network 21. Politics of Education and Education Policy Studies at the NERA 2020 congress in Turku, Finland on 4-6 March 2020, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ways of using fingers in preschoolers’ numerical reasoning
Camilla Björklund, Maria Reis
M. Carlsen, I. Erfjord & P.S. Hundeland (Eds.), Mathematics Education in the Early Years. Results from the POEM4 Conference, 2018, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

Framing mathematics teaching with narratives – the ambiguity of Goldilocks
Hanna Palmér, Camilla Björklund
M. Carlsen, I. Erfjord & P.S. Hundeland (Eds.), Mathematics Education in the Early Years. Results from the POEM4 Conference, 2018, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

Conceptual change in the development of visual expertise
Erno Lehtinen, Andreas Gegenfurtner, Laura Helle, Roger Säljö
International Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Politiker och Migrationsverket: Hur tar ni ansvar?
Martin Harling, Marcus Herz, Eva Reimers, Tinna Harling, Live Stretmo et al.
Dagens Samhälle, Artikel i dagstidning 2020
Artikel i dagstidning

Visar 1 - 10 av 2132

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2019-10-10
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?