Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Mona Lundin

Universitetslektor

Mona Lundin
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
mona.lundin@ped.gu.se
031-786 5977
0766-185977

Rumsnummer: B2 255
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Mona Lundin

Forskningsintressen
Mitt övergripande forskningsintresse rör kommunikation, lärande och digitala medier i fortbildning och professionella verksamheter. Jag disputerade 2009 på avhandlingen: 'Food for Thought: Communication and the transformation of work experience in web-based in-service training'. Jag ingår i LinCS forskningsprogram och är verksam inom SCS och NAIL.

Undervisningsintressen
Jag arbetar med undervisning inom Logopedprogrammet, Lärarutbildningen samt Personalvetarprogrammet; i det sistnämnda är jag ansvarig för kursen Kommunikation och konflikthantering (7,5 hp).

Nyckelord
yrkesverksammas lärande, kommunikation, distansutbildning, chatt

Senaste publikationer

TEACHERS’ IDENTITY WORK IN A PROFESSIONAL FACEBOOK GROUP
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman
International Journal of Information Technology Education: Research , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärare tar ansvar själva för sin professionsutveckling på sociala medier
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson
Skolverket - Forskningsbevakning som en del av ett Skolverksuppdrag att bevaka forskning om digitalisering i skolan., Övrigt 2020
Övrigt

“Going on Trial”: Teachers’ team performance in social media groups when facing problematic work-related issues
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Cham, Switzerland, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Certifying Navigational Skills: A Video-based Study on Assessments in Simulated Environments
Charlott Sellberg, Olle Lindmark, Mona Lundin
TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“Planning, planning and planning”: the case of Swedish medical students’ perception of wellbeing and success"
Anne Algers, Mona Lundin
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities. 2-5 July 2019. Auckland, New Zealand, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 53

2020

TEACHERS’ IDENTITY WORK IN A PROFESSIONAL FACEBOOK GROUP
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman
International Journal of Information Technology Education: Research , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärare tar ansvar själva för sin professionsutveckling på sociala medier
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson
Skolverket - Forskningsbevakning som en del av ett Skolverksuppdrag att bevaka forskning om digitalisering i skolan., Övrigt 2020
Övrigt

2019

“Going on Trial”: Teachers’ team performance in social media groups when facing problematic work-related issues
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Cham, Switzerland, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Certifying Navigational Skills: A Video-based Study on Assessments in Simulated Environments
Charlott Sellberg, Olle Lindmark, Mona Lundin
TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“Planning, planning and planning”: the case of Swedish medical students’ perception of wellbeing and success"
Anne Algers, Mona Lundin
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities. 2-5 July 2019. Auckland, New Zealand, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 53

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?