Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Adam Chapman

Universitetslektor

Adam Chapman
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
adam.chapman@gu.se
031-786 2818

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Introduction to the DHQ Special Issue: Digital Technology in the Study of the Past
Anna Foka, Jonathan Westin, Adam Chapman
Digital Humanities Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Game Cultures and History: Suffering and Authenticity
Adam Chapman
Invited conference contribution presented at DiMEA - Entertainment and Authenticity in the Digital Museum, Folly Farm, Bath, October 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Playing with the Past in Digital Games
Adam Chapman
Keynote lecture presented at GameTale Showcase, Bath Digital Festival, Bath, October 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Game Cultures and the Construction of the Authentic
Adam Chapman
Invited conference contribution presented at Play Make Research conference, University of Sussex, Brighton June 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Playing with the Past in the Present and into the Future — How Games Change our Relationship with History
Adam Chapman
Keynote lecture at Historia Ludens Conference, University of Huddersfield, May 2017., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Heritage Destruction and Videogames: A Perverse Relation
Adam Chapman, Antonio Gonzalez Zarandona, Darshana Jayemanne
Paper presented at the Digital Games Research Association conference, University of Melbourne, Aus, July 2017. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Fiction as History: ‘Truth’ and ‘Authenticity’ in Total War: Rome 2 and Total War: Warhammer.
Adam Chapman, Marcus Carter
Paper presented at the Digital Games Research Association conference, University of Melbourne, Aus, July 2017. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Game Cultures and the Constitution of the Accurate
Adam Chapman
Paper presented at the Middle Ages in the Modern World conference, University of Manchester, UK, July 2017., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Middle Ages in the Modern Game: Representing the Play Element of Historical Cultures
Adam Chapman
Paper presented at the Middle Ages in the Modern World conference, University of Manchester, UK, July 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: what is historical game studies?
Adam Chapman, Anna Foka, Jonathan Westin
Rethinking history, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 21 - 30 av 34

2015

Exploring the Limits of Play: A Case Study of Representations of Nazism in Games
Adam Chapman, Jonas Linderoth
The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Challenge the past / diversify the future - proceedings
Jonathan Westin, Anna Foka, Adam Chapman
Göteborg, University of Gothenburg, Samlingsverk 2015
Samlingsverk

2014

The Great Game of History: The Videogame as a Historical Form
Adam Chapman
Invited speaker, Cultural History Seminar Series in association with the Royal Society, Leeds Beckett University, March 2014. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The past is a minefield: Controversial histories and digital games
Adam Chapman
Paper presented at Scandinavian Game Developer’s Conference, Högskolan i Skövde, June 2014., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The history beyond the frame: Off-screen space in historical strategy games
Adam Chapman
Frühe neuzeit und computerspiele, Bielefeld, Transcript Verlag, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

The history beyond the frame: Off-screen space in the historical first-person shooter
Adam Chapman
Early Modernity and Video Games, Cambridge, Cambridge Scholars Publishing, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

It’s hard to play in the trenches: World War I in videogames
Adam Chapman
DiGRA Nordic; May 2014; Gotland, Sweden, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Simulating Epistemologies
Adam Chapman
HiStories 2014; November 2014; Rostock, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

Is Sid Meier's Civilization history?
Adam Chapman
Rethinking history, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Affording History: Civilization and the Ecological Approach
Adam Chapman
Playing with the Past: Digital Games and the Simulation of History , Bloomsbury, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

Visar 21 - 30 av 34

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?