Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Jonas Linderoth

Professor

Jonas Linderoth
Professor
Docent
Akademisk grad: Docent,
jonas.linderoth@ped.gu.se
031-786 2172

Rumsnummer: Pedagogen B Åsikten
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

The politics problem in Four Square. Game design as a blind spot in the management of schoolyard conflicts
Jonas Linderoth, Carl Heath, Jonas Ivarsson, Björn Sjöblom
Paper presented at The 15th annual Game Research Lab Spring Seminar 2019: Urban Play. 14-15 April. Tampere, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Lärarens återkomst : från förvirring till upprättelse [ljudbok]
Jonas Linderoth
Lärarens återkomst: från förvirring till upprättelse, Stockholm, Natur & Kultur Digital, Övrigt 2017
Övrigt

Instructed spectatorship: Shoutcasters and Guided Vision in e-Sports
Björn Sjöblom, Jonas Linderoth
Spectating Play. 13th Annual Game Research Lab Spring Seminar, 24-25th April 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Flumpedagogik och marknadsstyrd skola – två sidor av samma mynt
Jonas Linderoth
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2017
Artikel i övriga tidskrifter

”Det behövs en saklig pedagogisk debatt”
Jonas Linderoth
Pedagogiska Magasinet, Artikel i övriga tidskrifter 2016
Artikel i övriga tidskrifter

Creating stories for a composite form: Video game design as frame orchestration
Jonas Linderoth
Journal of Gaming & Virtual Worlds, Intellect Ltd., Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Dark Play: The Aesthetics of Controversial Playfulness
Jonas Linderoth, Torill Elvira Mortensen
The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Exploring the Limits of Play: A Case Study of Representations of Nazism in Games
Adam Chapman, Jonas Linderoth
The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Visar 21 - 30 av 61

2012

The Effort of Being in a Fictional World: Upkeyings and Laminated Frames in MMORPGs
Jonas Linderoth
Symbolic interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Should I stay or should I go? Boundary maintaining mechanisms in Left 4 Dead 2
Jonas Linderoth, Staffan Björk, Camilla Olsson
Proceedings of DiGRA Nordic 2012 Conference: Local and Global: Games in Culture and Society, Paper i proceeding 2012
Paper i proceeding

How gamers manage aggression: Situating skills in collaborative computer games
Ulrika Bennerstedt, Jonas Ivarsson, Jonas Linderoth
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Why gamers donʼt learn more: An ecological approach to games as learning environments
Jonas Linderoth
Journal of Gaming and Virtual Worlds, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2011

Gender in virtual courtships: The position as 'woman' in online games
Jonas Linderoth, Elisabet Öhrn
Paper presented at the Gender and Education conference, Exeter, UK, April 27-29, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2011
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Beyond the digital divide: An ecological approach to gameplay
Jonas Linderoth
Think Design Play: The fifth international conference of the Digital Research Association (DIGRA), Paper i proceeding 2011
Paper i proceeding

Exploring anonymity in cooperative board games
Jonas Linderoth
Think Design Play: The fifth international conference of the Digital Research Association (DIGRA) , Paper i proceeding 2011
Paper i proceeding

The 'voice' of absent designers
Annika Lantz-Andersson, Jonas Linderoth
Nordic Journal of Digital Literacy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2011
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2010

Why gamers don’t learn more. An ecological approach to games as learning environments
Jonas Linderoth
Experiencing Games: Games, Play, and Players. First Nordic DiGRA, August 16-17, 2010, Stockholm, Sweden, Paper i proceeding 2010
Paper i proceeding

Pick up groups as situated activity systems. Game design and social rules in Left 4 Dead 2
Staffan Björk, Jonas Linderoth
11th Annual Conference of the Association of Internet Researchers (AoIR), October 21-23, 2010, Göteborg., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2010
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 21 - 30 av 61

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?