Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mona Lundin

Universitetslektor

Mona Lundin
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
mona.lundin@ped.gu.se
031-786 5977
0766-185977

Rumsnummer: B2 255
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Mona Lundin

Forskningsintressen
Mitt övergripande forskningsintresse rör kommunikation, lärande och digitala medier i fortbildning och professionella verksamheter. Jag disputerade 2009 på avhandlingen: 'Food for Thought: Communication and the transformation of work experience in web-based in-service training'. Jag ingår i LinCS forskningsprogram och är verksam inom SCS och NAIL.

Undervisningsintressen
Jag arbetar med undervisning inom Logopedprogrammet, Lärarutbildningen samt Personalvetarprogrammet; i det sistnämnda är jag ansvarig för kursen Kommunikation och konflikthantering (7,5 hp).

Nyckelord
yrkesverksammas lärande, kommunikation, distansutbildning, chatt

Senaste publikationer

“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Cham, Switzerland, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Certifying Navigational Skills: A Video-based Study on Assessments in Simulated Environments
Charlott Sellberg, Olle Lindmark, Mona Lundin
TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“Planning, planning and planning”: the case of Swedish medical students’ perception of wellbeing and success"
Anne Algers, Mona Lundin
https://www.herdsa2019.auckland.ac.nz/program/parallel-sessions-day-one/planning-planning-and-planning-the-case-of-swedish-medical-students-perception-of-wellbeing-and-success/, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Developing a model for teacher professional digital competence
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Ewa Skantz Åberg, Pia Williams
The 18th Biennial EARLI Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Certifying Navigational Skills: A Video-based Study on Assessments in Simulated Environments
Charlott Sellberg, Olle Lindmark, Mona Lundin
13th International Conference on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation (TransNav 2019), Gdynia, Poland, 12-14 June 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Personalvetenskapliga perspektiv på kommunikation
Annika Engström, Mona Lundin
Stockholm, Liber, Bok 2018
Bok

Visar 41 - 49 av 49

2007

Accomplishing intersubjectivity: Learning to co-ordinate in synchronous text-based discourse
Mona Nilsen, Åsa Mäkitalo
Paper presented at the 4th Nordic Conference on Cultural and Activity Research, Oslo, Norway, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2007
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2005

New interactional requirements: Learning to co-ordinate synchronous text-based discourse
Mona Nilsen, Åsa Mäkitalo
Data presention CSCL SIG Workshop: Analysis of interaction and learning, Gothenburg, Sweden, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2005
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Den slängde ut mig. Om appropriering i en webbaserad miljö.
Mona Nilsen
I O. Jobring & U. Carléns (red.), Att förstå lärgemenskaper och mötesplatser på nätet. , Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2005
Kapitel i bok

2004

Learning strategy - Reasoning and arguing in a workplace setting
Mona Nilsen, Åsa Mäkitalo
In Proceedings of 7th Conference of Network for the Junior Researchers of EARLI, JURE, Istanbul, Turkey, Paper i proceeding 2004
Paper i proceeding

Constituents of Online Learning Communities
Ove Jobring, Urban Carlén, Martin Qvistgård, Mona Nilsen
IADIS International Conference of Web Based Communities, Lisbon, Portugal, 24-26 March 2004, Paper i proceeding 2004
Paper i proceeding

Att överbrygga "vi" och "dom". Om konsten att ta andras perspektiv i samtal om organisationsförändring
Mona Nilsen, Åsa Mäkitalo
Lärande i arbetsliv och var dag, red. Elisabet Jernström and Roger Säljö. Jönköping: Brain Books, Kapitel i bok 2004
Kapitel i bok

2003

Learning strategy: Management ideology and the voice of production
Mona Nilsen, Åsa Mäkitalo
Paper presented at the Multidisciplinary Approaches to Learning conference, InterLearn, Helsinki, Finland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2003
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Arguing on the screen
Mona Nilsen
In Proceedings of International Conference on Computer Supported Collaborative Learning, CSCL, Bergen, Norway, Poster (konferens) 2003
Poster (konferens)

2002

Typology of Online Learning Communities
Urban Carlén, Ove Jobring, Martin Qvistgård, Mona Nilsen
First International Conference on NetLearning, Ronneby, Sweden 25-27 november, 2002, Paper i proceeding 2002
Paper i proceeding

Visar 41 - 49 av 49

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?