Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Solveig Sotevik

Universitetsadjunkt

Solveig Sotevik
Universitetsadjunkt
Pedagogik och verksamhetsförlagd utbildning
solveig.sotevik@ped.gu.se
031-786 2750
0733-645745

Rumsnummer: Pedagogen B Åsikten Rum B1 155
Postadress: Box 300, 405 30 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Solveig Sotevik

Undervisningsintressen
Jag undervisar helst i förskollärarprogrammets verksamhetsförlagda kurser.

Solveig är även doktorand inom forskarskolan FoRFa - forskarskola för kommunikation och relationer som grundläggande för barns lärande:
En studie av hur vetenskaplig kunskap respektive erfarenheter från pedagogisk praktik aktualiseras i förskollärarutbildningen. Inom ramen för denna studie är jag intresserad av att förstå lärandets egenart i förskollärarutbildningen som en produkt av deltagande i utbildningen som en bestämd social praktik som i sin tur spänner över både den akademiska och den professionella praktiken vilka har olika mål och syften. Tänkbara frågeställningar är: Hur aktualiseras vetenskapligt uppburen kunskap respektive erfarenheter från pedagogisk praktik i förskollärarutbildningens praxisseminarier? Vilken kunskap kommuniceras om förskolläraryrket i förskollärarutbildningens praxisseminarier och i vad mån plockas den upp av studenterna?

Senaste publikationer

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
Paper presented at the First ISCAR Congress, 20–24 September, 2005, Seville, Spain, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
ETEN, European teacher education network Instructional Technology and Learning. Makedonien, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

Visar 1 - 2 av 2

2005

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
Paper presented at the First ISCAR Congress, 20–24 September, 2005, Seville, Spain, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
ETEN, European teacher education network Instructional Technology and Learning. Makedonien, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

Visar 1 - 2 av 2

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://ipkl.gu.se/om-ipkl/personal/?userId=xandes
Utskriftsdatum: 2019-11-22