Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sylvi Vigmo

Universitetslektor

Sylvi Vigmo
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
sylvi.vigmo@ped.gu.se
031-786 2478
0766-182478

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Process-oriented research on changing sociomaterial ecologies in HE - In the wake of the pandemic
Sylvi Vigmo
Invited symposium, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Widening participation? Institutional pathways in higher education for migrant students
Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo, Alessio Surian
Paper, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Topicalizing the pandemic and challenging boundaries of diversity in the digital wilds
Sylvi Vigmo
Invited symposium, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Topicalizations of posting and sharing content in Facebook - studying and practicing a new language in the digital wilds
Sylvi Vigmo
Learning, Digitalization and Media Conference, LeaDMe, 13-15 Feb. Mumbai, India, Paper i proceeding 2020
Paper i proceeding

Design principles for on-line master level courses: Expanding access and flexibility through digitally mediated education across the globe
Sylvi Vigmo, Giulia Messina Dahlberg, Lars Almén
28th World Conference on Online Learning, 3-7 Nov, Dublin, Ireland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Equity and social justice for whom and by whom in contemporary higher education - Mapping policies of inclusion and integration in the nation-state of Sweden
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Tio år med högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet - Vad har hänt?
Sylvi Vigmo
Next Generation Learning, NGL 2019, 16 Oct, Dalarna University (invited keynote), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Öppna lärresurser och öppna lärpraktiker - Utopi eller realitet?
Sylvi Vigmo
Digital kompetens för lärare, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Goals, challenges and achievements in collaboration between the global South and the global North: Co-creating and developing global, digitally mediated education for teacher training programmes
Ylva Lindberg, Sylvi Vigmo, Giulia Messina Dahlberg
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic Context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A broader participation - Research issues and challenges related to transitions and inclusions in and across educational settings, Special Interest Group BroTin
Sangeeta Bagga Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo, Johan Malmqvist, Alberto Montebelli
15-16 Maj, Forskning om högre utbildning, Lunds universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 11 - 20 av 55

2018

Widening participation through digitalization? Research issues and challenges related to transitions and inclusion in and across educational settings
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga Gupta, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education, 27-28 Sept, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduktionskurs i högskolepedagogik - med kursplanen som strukturerande redskap i mötet mellan didaktik och pedagogik
Sylvi Vigmo, Margareta Jernås
Det akademiska lärarskapet, NU2018, 9-11 Okt. Västerås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Capturing Children's Knowledge-making Dialogues in Minecraft
Marina Wernholm, Sylvi Vigmo
E-Research in Educational Contexts: The roles of technologies, ethics and social media, Oxon, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

2016

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Learning , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The essence of pedagogical design in OER - teachers' framing in an OEP
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Student activity types in social network sites - written bias, digital vernacular and sustainability
Sylvi Vigmo
Individuals in Contexts - Psychology of Language Learning 2, 22-24 August, Jyväskylä University, Finland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Contrasting students’ languaging with European policy for languages – changed conditions and challenges.
Sylvi Vigmo
BAAL Language Learning and Teaching SIG, Crossing Boundaries: Language Learning and Teaching Inside and Outside the Classroom, 30 June-1 July, Lancaster University, UK, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 11 - 20 av 55

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?