Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sylvi Vigmo

Universitetslektor

Sylvi Vigmo
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
sylvi.vigmo@ped.gu.se
031-786 2478
0766-182478

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Process-oriented research on changing sociomaterial ecologies in HE - In the wake of the pandemic
Sylvi Vigmo
Invited symposium, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Widening participation? Institutional pathways in higher education for migrant students
Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo, Alessio Surian
Paper, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Topicalizing the pandemic and challenging boundaries of diversity in the digital wilds
Sylvi Vigmo
Invited symposium, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Topicalizations of posting and sharing content in Facebook - studying and practicing a new language in the digital wilds
Sylvi Vigmo
Learning, Digitalization and Media Conference, LeaDMe, 13-15 Feb. Mumbai, India, Paper i proceeding 2020
Paper i proceeding

Design principles for on-line master level courses: Expanding access and flexibility through digitally mediated education across the globe
Sylvi Vigmo, Giulia Messina Dahlberg, Lars Almén
28th World Conference on Online Learning, 3-7 Nov, Dublin, Ireland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Equity and social justice for whom and by whom in contemporary higher education - Mapping policies of inclusion and integration in the nation-state of Sweden
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Tio år med högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet - Vad har hänt?
Sylvi Vigmo
Next Generation Learning, NGL 2019, 16 Oct, Dalarna University (invited keynote), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Öppna lärresurser och öppna lärpraktiker - Utopi eller realitet?
Sylvi Vigmo
Digital kompetens för lärare, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Goals, challenges and achievements in collaboration between the global South and the global North: Co-creating and developing global, digitally mediated education for teacher training programmes
Ylva Lindberg, Sylvi Vigmo, Giulia Messina Dahlberg
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic Context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A broader participation - Research issues and challenges related to transitions and inclusions in and across educational settings, Special Interest Group BroTin
Sangeeta Bagga Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo, Johan Malmqvist, Alberto Montebelli
15-16 Maj, Forskning om högre utbildning, Lunds universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 21 - 30 av 55

2016

Students' frame shifting - Resonances of social media in schooling
Annika Lantz-Andersson, Sylvi Vigmo, Rhonwen Bowen
Learning, Media & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assessing writers, assessing writing: student performance and teacher expectation in grading conferences
Janna Meyer-Beining, Sylvi Vigmo, Åsa Mäkitalo
The EARLI SIG 10, 21 and 25 conference August 28-29 in Tartu, Estonia, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Open Educational Resources (OER) for Less Used Languages - Calling for Policy Collaboration
Sylvi Vigmo, Linda Bradley, Monique Lamarque-Udnäs, Öystein Johannesen
Bridging Language Acquisition and Language Policy, Centre for Languages and Literature, 17-18 June, Lund University, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Integration of interactive whiteboard in Swedish preschool practices
Maryam Bourbour, Sylvi Vigmo, Ingrid Pramling Samuelsson
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Capturing children's knowledge-making dialogues in Minecraft
Marina Wernholm, Sylvi Vigmo
International Journal of Research and Method in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

An international student collaborative blog: linguistic and cross-cultural perspectives
Rhonwen Bowen, Annika Lantz-Andersson, Sylvi Vigmo
EUROCALL Conference, CALL Design: Principles and Practice, 20-23 Aug, Groningen, The Netherlands, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Divergence in student linguistic repertoires online: Performing language in social media and in education
Sylvi Vigmo
AILA Conference, 10-15 Aug, Brisbane, Australia, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

OER: insights into a multilingual landscape
Katerina Zourou, Sylvi Vigmo, Kate Borthwick, Linda Bradley, Tita Beaven
EUROCALL 2014 Conference Programme, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Language in the wild - Living the carnival in social media
Sylvi Vigmo, Annika Lantz-Andersson
Social Sciences, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 21 - 30 av 55

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?