Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sylvi Vigmo

Universitetslektor

Sylvi Vigmo
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
sylvi.vigmo@ped.gu.se
031-786 2478
0766-182478

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Process-oriented research on changing sociomaterial ecologies in HE - In the wake of the pandemic
Sylvi Vigmo
Invited symposium, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Widening participation? Institutional pathways in higher education for migrant students
Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo, Alessio Surian
Paper, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Topicalizing the pandemic and challenging boundaries of diversity in the digital wilds
Sylvi Vigmo
Invited symposium, SIG10, 21, 25 Conference, 1-3 July, 2020, EARLI, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2020
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Topicalizations of posting and sharing content in Facebook - studying and practicing a new language in the digital wilds
Sylvi Vigmo
Learning, Digitalization and Media Conference, LeaDMe, 13-15 Feb. Mumbai, India, Paper i proceeding 2020
Paper i proceeding

Design principles for on-line master level courses: Expanding access and flexibility through digitally mediated education across the globe
Sylvi Vigmo, Giulia Messina Dahlberg, Lars Almén
28th World Conference on Online Learning, 3-7 Nov, Dublin, Ireland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Equity and social justice for whom and by whom in contemporary higher education - Mapping policies of inclusion and integration in the nation-state of Sweden
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Tio år med högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet - Vad har hänt?
Sylvi Vigmo
Next Generation Learning, NGL 2019, 16 Oct, Dalarna University (invited keynote), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Öppna lärresurser och öppna lärpraktiker - Utopi eller realitet?
Sylvi Vigmo
Digital kompetens för lärare, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Goals, challenges and achievements in collaboration between the global South and the global North: Co-creating and developing global, digitally mediated education for teacher training programmes
Ylva Lindberg, Sylvi Vigmo, Giulia Messina Dahlberg
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic Context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A broader participation - Research issues and challenges related to transitions and inclusions in and across educational settings, Special Interest Group BroTin
Sangeeta Bagga Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo, Johan Malmqvist, Alberto Montebelli
15-16 Maj, Forskning om högre utbildning, Lunds universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 31 - 40 av 55

2014

Mellanrum för språk
Sylvi Vigmo
Lärare i den uppkopplade skola. A. Lantz-Andersson & R. Säljö (red). , Malmö, Gleerup, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

2013

Futures for language learning and teaching practices
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
E. Christiansen, L. Kuure, A. Mørch & B. Lindström (Eds.), Problem-Based Learning for the 21st Century - New Practices and Learning Environments. , Aalborg, Aalborg University Press., Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

Crossing boundaries in Facebook: Students’ framing of language learning activities as extended spaces
Annika Lantz-Andersson, Sylvi Vigmo, Rhonwen Bowen
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Developing linguistic and intercultural competence in web-based environments
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
WorldCALL, 10-13 July, Glasgow, Scotland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Frontstage and backstage in social networking sites – The case of internationally collaborating language students.
Annika Lantz-Andersson, Rhonwen Bowen, Sylvi Vigmo
Paper presentation at the NERA (the main association for educational researchers in the Nordic countries) 41st Congress March 7-9. Reykjavik, Iceland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What and who is behind the curtain - Students’ front and back stage languaging in social media
Sylvi Vigmo, Annika Lantz-Andersson, Rhonwen Bowen
Paper presentation at the 2013 Worldcall conference, July 10-13 Glasgow, Scotland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

New spaces for learning - language learning practices in social networking sites
Annika Lantz-Andersson, Sylvi Vigmo, Rhonwen Bowen
Invited symposium at the European Association for Research on Learning and Instruction conference, EARLI, August 27-31, Munich, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Elevers gränsöverskridande framträdande på sociala nätverksplatser i ett utbildningssammanhang
Sylvi Vigmo, Annika Lantz-Andersson
Pedagogisk forskning i Sverige, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2012

Kunskapsbildning om IKT och lärande
Berner Lindström, Anna-Lena Godhe, Thomas Hillman, Sylvi Vigmo
Skoldagarna, invited address., Malmö, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2012
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Students’ framing of language learning practices in new media ecologies.
Annika Lantz-Andersson, Sylvi Vigmo
Eurocall 2012 Conference: CALL: using, learning, knowing, Gothenburg 22-25 August, 2012., Paper i proceeding 2012
Paper i proceeding

Visar 31 - 40 av 55

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?