Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Solveig Sotevik

Universitetsadjunkt

Solveig Sotevik
Universitetsadjunkt
Pedagogik och verksamhetsförlagd utbildning
solveig.sotevik@ped.gu.se
031-786 2750
0733-645745

Rumsnummer: Pedagogen B Åsikten Rum B1 155
Postadress: Box 300, 405 30 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Solveig Sotevik

Undervisningsintressen
Jag undervisar helst i förskollärarprogrammets verksamhetsförlagda kurser.

Solveig är även doktorand inom forskarskolan FoRFa - forskarskola för kommunikation och relationer som grundläggande för barns lärande:
En studie av hur vetenskaplig kunskap respektive erfarenheter från pedagogisk praktik aktualiseras i förskollärarutbildningen. Inom ramen för denna studie är jag intresserad av att förstå lärandets egenart i förskollärarutbildningen som en produkt av deltagande i utbildningen som en bestämd social praktik som i sin tur spänner över både den akademiska och den professionella praktiken vilka har olika mål och syften. Tänkbara frågeställningar är: Hur aktualiseras vetenskapligt uppburen kunskap respektive erfarenheter från pedagogisk praktik i förskollärarutbildningens praxisseminarier? Vilken kunskap kommuniceras om förskolläraryrket i förskollärarutbildningens praxisseminarier och i vad mån plockas den upp av studenterna?

Senaste publikationer

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
Paper presented at the First ISCAR Congress, 20–24 September, 2005, Seville, Spain, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
ETEN, European teacher education network Instructional Technology and Learning. Makedonien, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

Visar 1 - 2 av 2

2005

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
Paper presented at the First ISCAR Congress, 20–24 September, 2005, Seville, Spain, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

ICT in Teacher Training - Understanding change through Activity Theory
Solveig Sotevik
ETEN, European teacher education network Instructional Technology and Learning. Makedonien, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

Visar 1 - 2 av 2

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?