Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lena Sotevik

Doktorand

Lena Sotevik
Doktorand
lena.sotevik@gu.se
031-786 2318

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 5 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Lena Sotevik

Jag är doktorand i Barn- och Ungdomsvetenskap vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL). Mina forskningsintressen berör barndom och normalitet, i första hand ur ett queerteoretiskt perspektiv. I min kommande avhandling undersöker jag hur normer om sexualitet, kön och ålder får betydelse i förskolan.

Senaste publikationer

Familiar play: age-coded heteronormativity in Swedish early childhood education
Lena Sotevik, Nils Hammarén, Anette Hellman
European Early Childhood Education Research Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Framtidsfantasier - Kampen om barnets bästa
Lena Sotevik
Lambda Nordica: Tidskrift om homosexualitet, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Normkritisk (o)säkerhet - en utmaning för utbildning?
Jenny Bengtsson, Lena Sotevik
Normkritisk pedagogik - Perspektiv, utmaningar och möjligheter, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Playing with family:#11;Age-coded Heteronormativity in Early Childhood Education
Lena Sotevik, Nils Hammarén, Anette Hellman
RECE Conference (Reconceptualizing Early Childhood Education), Copenhagen, 14 –18 October., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Visar 1 - 4 av 4

2019

Familiar play: age-coded heteronormativity in Swedish early childhood education
Lena Sotevik, Nils Hammarén, Anette Hellman
European Early Childhood Education Research Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Framtidsfantasier - Kampen om barnets bästa
Lena Sotevik
Lambda Nordica: Tidskrift om homosexualitet, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Normkritisk (o)säkerhet - en utmaning för utbildning?
Jenny Bengtsson, Lena Sotevik
Normkritisk pedagogik - Perspektiv, utmaningar och möjligheter, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

2018

Playing with family:#11;Age-coded Heteronormativity in Early Childhood Education
Lena Sotevik, Nils Hammarén, Anette Hellman
RECE Conference (Reconceptualizing Early Childhood Education), Copenhagen, 14 –18 October., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Visar 1 - 4 av 4

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?