Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linda Bradley

Universitetslektor

Linda Bradley
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
linda.bradley@gu.se
031-786 4151
0766-184151

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Om Linda Bradley

Linda Bradley är universitetslektor i högskolepedagogik på PIL och Institutionen för Pedagogik, Kommunikation och Lärande (IPKL).

Linda disputerade i pedagogik 2013 med avhandlingen Language Learning and Technology – Student activities in web-based environments. Fokus i avhandlingen var ingenjörsstudenters samarbete, kommunikation och interkulturellt lärande i nätbaserade miljöer inom fackspråklig undervisning.

Forskningen handlar om pedagogisk utveckling och IT-baserat lärande inom det högskolepedagogiska fältet. För närvarande är Linda projektledare på Chalmers för projektet Integration med Mobilen, finansierat av AMIF (Asyl-, migration, och integrationsfonden). Syftet är att utveckla mobilapplikationer för arabisktalande nyanlända i Sverige med fokus på pedagogiska metoder att lära sig svenska och om svensk kultur.

Linda är sedan 2013 vice ordförande för organisationen Research-publishing.net som publicerar vetenskapliga publikationer och konferensproceedings. Hon är även med i redaktionskommittén för PIL-enheten. Vidare är Linda är knuten till forskningsmiljön Lärande, interaktion och medierad kommunikation i det moderna samhället (LinCS) och forskargruppen Lärande i en digitaliserad region (DigitaL) som är en samverkan mellan Högskolan Väst och GU, finansierad av Västra Götalandsregionen.
 

Senaste publikationer

Students’ collaborative peer reviewing in an online writing environment
Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Themes in Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Investigating Mobile Technology Resources for Integration: The Technology-Pedagogy-Language-Culture (TPLC) Model
Sylvana Sofkova Hashemi, Nataliya Berbyuk Lindström, Lorna Bartram, Linda Bradley
Proceedings of mLearn: the 16th World Conference on Mobile and Contextual Learning, 30 October – 1 November 2017, Larnaca, Cyprus. Article No. 20, pp. 1-8, ACM: New York, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Mobile resources for integration: how availability meets the needs of newly arrived Arabic-speaking migrants in Sweden
Nataliya Berbyuk Lindström, Sylvana Sofkova Hashemi, Lorna Bartram, Linda Bradley
CALL in a climate of change: adapting to turbulent global conditions – short papers from EUROCALL 2017 , Voillans France: Research-publishing.net, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

CALL Communities & Culture - Short papers from EUROCALL 2016
Salomi Papadima_Sophocleous, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2016
Proceeding

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Learning , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The essence of pedagogical design in OER - teachers' framing in an OEP
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 39

2017

Students’ collaborative peer reviewing in an online writing environment
Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Themes in Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Investigating Mobile Technology Resources for Integration: The Technology-Pedagogy-Language-Culture (TPLC) Model
Sylvana Sofkova Hashemi, Nataliya Berbyuk Lindström, Lorna Bartram, Linda Bradley
Proceedings of mLearn: the 16th World Conference on Mobile and Contextual Learning, 30 October – 1 November 2017, Larnaca, Cyprus. Article No. 20, pp. 1-8, ACM: New York, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Mobile resources for integration: how availability meets the needs of newly arrived Arabic-speaking migrants in Sweden
Nataliya Berbyuk Lindström, Sylvana Sofkova Hashemi, Lorna Bartram, Linda Bradley
CALL in a climate of change: adapting to turbulent global conditions – short papers from EUROCALL 2017 , Voillans France: Research-publishing.net, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

2016

CALL Communities & Culture - Short papers from EUROCALL 2016
Salomi Papadima_Sophocleous, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2016
Proceeding

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Learning , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Action Lab: Less commonly used languages and OER
G Titlestad, T Gjelsvik, W Van Valkenburg, Sylvi Vigmo, Linda Bradley
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The essence of pedagogical design in OER - teachers' framing in an OEP
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Education Global 2016, 12-14 April, Krakow, Poland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 39

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?