Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linda Bradley

Universitetslektor

Linda Bradley
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
linda.bradley@gu.se
031-786 4151
0766-184151

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Linda Bradley

Linda Bradley är docent i pedagogik på Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Hon arbetar även på PIL-enheten med pedagogisk utveckling och undervisning på högskolepedagogiska kurser med deltagare från alla fakulteter på Göteborgs universitet och är internationell koordinator på Utbildningsvetenskapliga fakulteten.

Lindas forskning är fokuserad på social interaktion och användningen av digital teknik inom lärande och utbildning. För närvarande handlar hennes forskning om digitalt och mobilt lärande i formella och informella miljöer. Linda arbetar i olika projekt om mobilt lärande och svenska som andraspråk. Linda har varit projektledare för Minclusion (minclusion.org), Integration med mobilen, ett forsknings- och utvecklingsprojekt inom mobilt lärande med fokus på språkappar för nyanlända arabisktalande personer i Sverige. Ett annat intresse är Öppet lärande där hon har undersökt öppna lärpraktiker i två EU-projekt i syfte att utveckla pedagogiska metoder för att studera digitala verktyg för undervisning och lärande.

Lindas bakgrund är inom språk och informationsteknik. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med teknisk kommunikation och fackspråk på ingenjörs- och sjöbefälsutbildningen på Chalmers tekniska högskola. I sin forskning vid Chalmers engagerade hon sig specifikt åt studenters samarbete och feedback i digitala miljöer. Linda är också vice-president för organisationen Research-publishing.net.

 

Senaste publikationer

Designing mobile language learning with Arabic speaking migrants
Linda Bradley, L. Bartram, Kaled Walid Al-Sabbagh, Anne Algers
Interactive Learning Environments, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lära ett nytt språk med mobilen
Linda Bradley
Litteraciteter och flerspråkighet, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019
Fanny Meunier, Julie Van de Vyver, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Research-publishing.net, Proceeding 2019
Proceeding

Mobile literacy among Syrian refugee women teachers
Linda Bradley, Rima Bahous, Ali Albasha
CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Higher education pedagogy courses as trading zones
Linda Bradley, Anne Algers
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Mobile language learning applications for Arabic speaking migrants - A usability perspective
Kaled Walid Al-Sabbagh, Linda Bradley, L. Bartram
Language Learning in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mobile learning with Arabic speakers in Sweden
Lorna Bartram, Linda Bradley, Kaled Walid Al-Sabbagh
The Gulf Comparative Education Society (GCES Symposium 2018). April 7-9th, Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters – short papers from EUROCALL 2018
Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2018
Proceeding

Investigating Mobile Technology Resources for Integration: The Technology-Pedagogy-Language-Culture (TPLC) Model
Sylvana Sofkova Hashemi, Nataliya Berbyuk Lindström, Lorna Bartram, Linda Bradley
Proceedings of mLearn: the 16th World Conference on Mobile and Contextual Learning, 30 October – 1 November 2017, Larnaca, Cyprus. Article No. 20, pp. 1-8, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 48

2020

Designing mobile language learning with Arabic speaking migrants
Linda Bradley, L. Bartram, Kaled Walid Al-Sabbagh, Anne Algers
Interactive Learning Environments, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2019

Lära ett nytt språk med mobilen
Linda Bradley
Litteraciteter och flerspråkighet, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019
Fanny Meunier, Julie Van de Vyver, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Research-publishing.net, Proceeding 2019
Proceeding

Mobile literacy among Syrian refugee women teachers
Linda Bradley, Rima Bahous, Ali Albasha
CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Higher education pedagogy courses as trading zones
Linda Bradley, Anne Algers
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Mobile language learning applications for Arabic speaking migrants - A usability perspective
Kaled Walid Al-Sabbagh, Linda Bradley, L. Bartram
Language Learning in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2018

Mobile learning with Arabic speakers in Sweden
Lorna Bartram, Linda Bradley, Kaled Walid Al-Sabbagh
The Gulf Comparative Education Society (GCES Symposium 2018). April 7-9th, Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters – short papers from EUROCALL 2018
Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2018
Proceeding

2017

Investigating Mobile Technology Resources for Integration: The Technology-Pedagogy-Language-Culture (TPLC) Model
Sylvana Sofkova Hashemi, Nataliya Berbyuk Lindström, Lorna Bartram, Linda Bradley
Proceedings of mLearn: the 16th World Conference on Mobile and Contextual Learning, 30 October – 1 November 2017, Larnaca, Cyprus. Article No. 20, pp. 1-8, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 48

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?