Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linda Bradley

Universitetslektor

Linda Bradley
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
linda.bradley@gu.se
031-786 4151
0766-184151

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Linda Bradley

Linda Bradley är universitetslektor i högskolepedagogik på PIL (Pedagogisk Utveckling och Interaktivt Lärande) och Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. På PIL arbetar hon med pedagogisk utveckling och undervisning på högskolepedagogiska kurser med deltagare från alla fakulteter på Göteborgs universitet.

Lindas forskning är fokuserad på social interaktion och användningen av digital teknik inom lärande och utbildning. För närvarande handlar hennes forskning om digitalt och mobilt lärande i formella och informella miljöer. Linda arbetar i ett projekt om mobilt lärande och svenska som andraspråk och i ett tvärkulturellt projekt om kvinnliga lärare som har flytt sitt hemland. Projektet som är inriktat på kvinnors integrering, är ett samarbete med Lebanese American University i Beirut. Linda har varit projektledare för Minclusion (minclusion.org), Integration med mobilen, ett forsknings- och utvecklingsprojekt inom mobilt lärande med fokus på språkappar för nyanlända arabisktalande personer i Sverige. Ett annat intresse är Öppet lärande där hon har undersökt öppna lärpraktiker i två EU-projekt i syfte att utveckla pedagogiska metoder för att studera digitala verktyg för undervisning och lärande.

Lindas bakgrund är inom språk och informationsteknik. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med teknisk kommunikation och fackspråk på ingenjörs- och sjöbefälsutbildningen på Chalmers tekniska högskola. I sin forskning vid Chalmers engagerade hon sig specifikt åt studenters samarbete och feedback i digitala miljöer. Linda är också vice-president på organisationen Research-publishing.net.

 

Senaste publikationer

Mobile language learning applications for Arabic speaking migrants - A usability perspective
Kaled Walid Al-Sabbagh, Linda Bradley, L. Bartram
Language Learning in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mobile learning with Arabic speakers in Sweden
Lorna Bartram, Linda Bradley, Kaled Walid Al-Sabbagh
The Gulf Comparative Education Society (GCES Symposium 2018). April 7-9th, Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters – short papers from EUROCALL 2018
Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2018
Proceeding

Investigating Mobile Technology Resources for Integration: The Technology-Pedagogy-Language-Culture (TPLC) Model
Sylvana Sofkova Hashemi, Nataliya Berbyuk Lindström, Lorna Bartram, Linda Bradley
Proceedings of mLearn: the 16th World Conference on Mobile and Contextual Learning, 30 October – 1 November 2017, Larnaca, Cyprus. Article No. 20, pp. 1-8, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Students’ collaborative peer reviewing in an online writing environment
Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Themes in Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mobile resources for integration: how availability meets the needs of newly arrived Arabic-speaking migrants in Sweden
Nataliya Berbyuk Lindström, Sylvana Sofkova Hashemi, Lorna Bartram, Linda Bradley
CALL in a climate of change: adapting to turbulent global conditions – short papers from EUROCALL 2017 , Voillans France: Research-publishing.net, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

CALL Communities & Culture - Short papers from EUROCALL 2016
Salomi Papadima_Sophocleous, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2016
Proceeding

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 42

2018

Mobile language learning applications for Arabic speaking migrants - A usability perspective
Kaled Walid Al-Sabbagh, Linda Bradley, L. Bartram
Language Learning in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mobile learning with Arabic speakers in Sweden
Lorna Bartram, Linda Bradley, Kaled Walid Al-Sabbagh
The Gulf Comparative Education Society (GCES Symposium 2018). April 7-9th, Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters – short papers from EUROCALL 2018
Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2018
Proceeding

2017

Investigating Mobile Technology Resources for Integration: The Technology-Pedagogy-Language-Culture (TPLC) Model
Sylvana Sofkova Hashemi, Nataliya Berbyuk Lindström, Lorna Bartram, Linda Bradley
Proceedings of mLearn: the 16th World Conference on Mobile and Contextual Learning, 30 October – 1 November 2017, Larnaca, Cyprus. Article No. 20, pp. 1-8, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Students’ collaborative peer reviewing in an online writing environment
Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Themes in Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mobile resources for integration: how availability meets the needs of newly arrived Arabic-speaking migrants in Sweden
Nataliya Berbyuk Lindström, Sylvana Sofkova Hashemi, Lorna Bartram, Linda Bradley
CALL in a climate of change: adapting to turbulent global conditions – short papers from EUROCALL 2017 , Voillans France: Research-publishing.net, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

2016

CALL Communities & Culture - Short papers from EUROCALL 2016
Salomi Papadima_Sophocleous, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Dublin, Research-publishing.net, Proceeding 2016
Proceeding

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 42

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?