Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Jonas Linderoth

Professor

Jonas Linderoth
Professor
Docent
Akademisk grad: Docent,
jonas.linderoth@ped.gu.se
031-786 2172

Rumsnummer: Pedagogen B Åsikten
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Lärarens återkomst : från förvirring till upprättelse [ljudbok]
Jonas Linderoth
Lärarens återkomst: från förvirring till upprättelse, Stockholm, Natur & Kultur Digital, Övrigt 2017
Övrigt

Instructed spectatorship: Shoutcasters and Guided Vision in e-Sports
Björn Sjöblom, Jonas Linderoth
Spectating Play. 13th Annual Game Research Lab Spring Seminar, 24-25th April 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Flumpedagogik och marknadsstyrd skola – två sidor av samma mynt
Jonas Linderoth
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2017
Artikel i övriga tidskrifter

”Det behövs en saklig pedagogisk debatt”
Jonas Linderoth
Pedagogiska Magasinet, Artikel i övriga tidskrifter 2016
Artikel i övriga tidskrifter

Creating stories for a composite form: Video game design as frame orchestration
Jonas Linderoth
Journal of Gaming & Virtual Worlds, Intellect Ltd., Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Dark Play: The Aesthetics of Controversial Playfulness
Jonas Linderoth, Torill Elvira Mortensen
The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Exploring the Limits of Play: A Case Study of Representations of Nazism in Games
Adam Chapman, Jonas Linderoth
The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments
Toril Elvira Mortensen, Jonas Linderoth, Ashley ML Brown
London, Routledge, Samlingsverk 2015
Samlingsverk

Visar 1 - 10 av 60

2017

Lärarens återkomst : från förvirring till upprättelse [ljudbok]
Jonas Linderoth
Lärarens återkomst: från förvirring till upprättelse, Stockholm, Natur & Kultur Digital, Övrigt 2017
Övrigt

Instructed spectatorship: Shoutcasters and Guided Vision in e-Sports
Björn Sjöblom, Jonas Linderoth
Spectating Play. 13th Annual Game Research Lab Spring Seminar, 24-25th April 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Flumpedagogik och marknadsstyrd skola – två sidor av samma mynt
Jonas Linderoth
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2017
Artikel i övriga tidskrifter

2016

”Det behövs en saklig pedagogisk debatt”
Jonas Linderoth
Pedagogiska Magasinet, Artikel i övriga tidskrifter 2016
Artikel i övriga tidskrifter

2015

Creating stories for a composite form: Video game design as frame orchestration
Jonas Linderoth
Journal of Gaming & Virtual Worlds, Intellect Ltd., Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Dark Play: The Aesthetics of Controversial Playfulness
Jonas Linderoth, Torill Elvira Mortensen
The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Exploring the Limits of Play: A Case Study of Representations of Nazism in Games
Adam Chapman, Jonas Linderoth
The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments, London, Routledge, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

The Dark Side of Game Play: Controversial Issues in Playful Environments
Toril Elvira Mortensen, Jonas Linderoth, Ashley ML Brown
London, Routledge, Samlingsverk 2015
Samlingsverk

Visar 1 - 10 av 60

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?