Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Osa Lundberg

Universitetslektor

Osa Lundberg
Universitetslektor
Filosofie doktorsexamen i pedagogiskt arbete.
Akademisk grad: Doktor,
osa.lundberg@gu.se
031-786 2017
0732-663306

Rumsnummer: C116
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Pedagogen Hus C, Läroverksgatan 7 , 41120 Göteborg
Arbetsuppgifter: Lektor i pedagogik. Undervisar i förskol- och grundlärarprogrammen för lärare i fritidshem.


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Osa Lundberg

I am employed at the Department of Education, Communication and Learning. I teach and supervise students in the pre-school teacher education program in Early Child Education at the undergraduate level.

I am a former a pre-school teacher with experience from the United States and Sweden. I completed my BA in Early Childhood Education at San Francisco State University before moving to Sweden in 1992 where I completed my masters in 2005 and a degree in teacher education in maths and science for grades 0-2.

In 2015 I completed my PhD with the title Mind the Gap - Ethnography about cultural reproduction of difference and disadvantage in urban education. Using Basin Bernsteins theory on sociology of knowledge, I used the concept pedagogical discourse to examine how difference and disadvantage are constructed through categorization and classification in the content and instruction in everyday schooling practices in grade 9. In conjunction to sociology of knowledge, I also applied critical race theory to examine how race and racism, as analytical constructs, are enacted and conveyed in the planning, construction and realization of school learning.

My theoretical interests include sociology of knowledge, critical multicultural education, critical race theory, knowledge construction and pedagogical work. My research interests concern the cultural reproduction of school knowledge, marginalization, segregation, difference and disadvantage/privileges connected to race and racism through dominant ideologies and beliefs reproduced in schooling. I am interested in how race and racism are played out en enacted in the content, learning and instruction in the everyday practices of schooling.

Senaste publikationer

Obstacles to Bilingual Education: A case study of policy appropriation in a lower secondary school
Osa Lundberg
Apples - Journal of Applied Language Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Cultural racism in liberal democratic education in Sweden
Åsa Möller
Youth and marginalisation. Young people from immigrant families in Scandinavia, London, the Tufnell Press, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

What is compensatory pedagogy trying to compensate for? Compensatory strategies and the ethnic `other´
Åsa Möller
Issues in educational research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mångfaldpedagogikens tillkortakommande
Åsa Möller
Förorten, skolan och ungdomskulturen. Reproduktion av marginalitet och ungas informella lärande red Ove Sernhede, Göteborg, Daidalos, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

Den "goda" mångfalden. Fabrikation av skolans mångfald i policy och praktik
Åsa Möller
Utbildning och Demokrati, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2010
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Socially Relevant Teaching from a Multicultural Perspective
Åsa Möller
Göteborg, University of Gothenburg, Rapport 2008
Rapport

Visar 1 - 7 av 7

2017

Obstacles to Bilingual Education: A case study of policy appropriation in a lower secondary school
Osa Lundberg
Apples - Journal of Applied Language Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

2013

Cultural racism in liberal democratic education in Sweden
Åsa Möller
Youth and marginalisation. Young people from immigrant families in Scandinavia, London, the Tufnell Press, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

2012

What is compensatory pedagogy trying to compensate for? Compensatory strategies and the ethnic `other´
Åsa Möller
Issues in educational research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2011

Mångfaldpedagogikens tillkortakommande
Åsa Möller
Förorten, skolan och ungdomskulturen. Reproduktion av marginalitet och ungas informella lärande red Ove Sernhede, Göteborg, Daidalos, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

2010

Den "goda" mångfalden. Fabrikation av skolans mångfald i policy och praktik
Åsa Möller
Utbildning och Demokrati, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2010
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2008

Socially Relevant Teaching from a Multicultural Perspective
Åsa Möller
Göteborg, University of Gothenburg, Rapport 2008
Rapport

Visar 1 - 7 av 7

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?