Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mona Lundin

Universitetslektor

Mona Lundin
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
mona.lundin@ped.gu.se
031-786 5977
0766-185977

Rumsnummer: B2 255
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Mona Lundin

Forskningsintressen
Mitt övergripande forskningsintresse rör kommunikation, lärande och digitala medier i fortbildning och professionella verksamheter. Jag disputerade 2009 på avhandlingen: 'Food for Thought: Communication and the transformation of work experience in web-based in-service training'. Jag ingår i LinCS forskningsprogram och är verksam inom SCS och NAIL.

Undervisningsintressen
Jag arbetar med undervisning inom Logopedprogrammet, Lärarutbildningen samt Personalvetarprogrammet; i det sistnämnda är jag ansvarig för kursen Kommunikation och konflikthantering (7,5 hp).

Nyckelord
yrkesverksammas lärande, kommunikation, distansutbildning, chatt

Senaste publikationer

Personalvetenskapliga perspektiv på kommunikation
Annika Engström, Mona Lundin
Stockholm, Liber, Bok 2018
Bok

Twenty years of online teacher communities: A systematic review of formally-organized and informally-developed professional learning groups
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Neil Selwyn
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies, Forskningsöversiktsartikel 2018
Forskningsöversiktsartikel

Social media groups as arenas for teachers’ collaborative learning through sharing of ideas and engaging in pedagogical discussions
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Thomas Hillman
NERA2018 - 46th CONGRESS Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' reshaping of professional identity in a thematic FB-group
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman
QWERTY (Open and Interdisciplinary Journal of Technology, Culture and Education), Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professional identity management in a thematic Facebook group
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Annika Bergviken Rensfeldt, Mona Lundin
European Association for Research on Learning and Instruction conference, EARLI. 29 August – 2 September, University of Tampere, Tampere, Finland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 41

2018

Personalvetenskapliga perspektiv på kommunikation
Annika Engström, Mona Lundin
Stockholm, Liber, Bok 2018
Bok

Twenty years of online teacher communities: A systematic review of formally-organized and informally-developed professional learning groups
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Neil Selwyn
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies, Forskningsöversiktsartikel 2018
Forskningsöversiktsartikel

Social media groups as arenas for teachers’ collaborative learning through sharing of ideas and engaging in pedagogical discussions
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Thomas Hillman
NERA2018 - 46th CONGRESS Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Teachers' reshaping of professional identity in a thematic FB-group
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman
QWERTY (Open and Interdisciplinary Journal of Technology, Culture and Education), Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professional identity management in a thematic Facebook group
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Annika Bergviken Rensfeldt, Mona Lundin
European Association for Research on Learning and Instruction conference, EARLI. 29 August – 2 September, University of Tampere, Tampere, Finland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 41

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?