Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mona Lundin

Universitetslektor

Mona Lundin
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
mona.lundin@ped.gu.se
031-786 5977
0766-185977

Rumsnummer: B2 255
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Mona Lundin

Forskningsintressen
Mitt övergripande forskningsintresse rör kommunikation, lärande och digitala medier i fortbildning och professionella verksamheter. Jag disputerade 2009 på avhandlingen: 'Food for Thought: Communication and the transformation of work experience in web-based in-service training'. Jag ingår i LinCS forskningsprogram och är verksam inom SCS och NAIL.

Undervisningsintressen
Jag arbetar med undervisning inom Logopedprogrammet, Lärarutbildningen samt Personalvetarprogrammet; i det sistnämnda är jag ansvarig för kursen Kommunikation och konflikthantering (7,5 hp).

Nyckelord
yrkesverksammas lärande, kommunikation, distansutbildning, chatt

Senaste publikationer

Twenty years of online teacher communities: A systematic review of formally-organized and informally-developed professional learning groups
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Neil Selwyn
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies, Forskningsöversiktsartikel 2018
Forskningsöversiktsartikel

Social media groups as arenas for teachers’ collaborative learning through sharing of ideas and engaging in pedagogical discussions
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Thomas Hillman
NERA2018 - 46th CONGRESS Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' reshaping of professional identity in a thematic FB-group
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman
QWERTY (Open and Interdisciplinary Journal of Technology, Culture and Education), Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professional identity management in a thematic Facebook group
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Annika Bergviken Rensfeldt, Mona Lundin
European Association for Research on Learning and Instruction conference, EARLI. 29 August – 2 September, University of Tampere, Tampere, Finland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 40

2018

Twenty years of online teacher communities: A systematic review of formally-organized and informally-developed professional learning groups
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Neil Selwyn
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies, Forskningsöversiktsartikel 2018
Forskningsöversiktsartikel

Social media groups as arenas for teachers’ collaborative learning through sharing of ideas and engaging in pedagogical discussions
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Thomas Hillman
NERA2018 - 46th CONGRESS Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Teachers' reshaping of professional identity in a thematic FB-group
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman
QWERTY (Open and Interdisciplinary Journal of Technology, Culture and Education), Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professional identity management in a thematic Facebook group
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Annika Bergviken Rensfeldt, Mona Lundin
European Association for Research on Learning and Instruction conference, EARLI. 29 August – 2 September, University of Tampere, Tampere, Finland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 40

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?