Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Maria Reis

Universitetslektor

Maria Reis
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
maria.reis@ped.gu.se
031-786 2183

Rumsnummer: 317
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2391
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Preschool children's understanding of numbers shown in a partitioning task
Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Maria Reis, Camilla Björklund
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds.). Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, p. 59), Pretoria, South Africa, PME, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teaching finger patterns for arithmetic development to preschoolers
Camilla Björklund, Maria Alkhede, Angelika Kullberg, Maria Reis, Ference Marton et al.
Proceedings of MADIF 11The eleventh research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education, Karlstad, January 23–24, 2018, Borås, Sweden, Stema Specialtryck AB, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Om nödvändigheten av undervisning i förskolan – exemplet matematik
Camilla Björklund, Ingrid Pramling Samuelsson, Maria Reis
Barn, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Learning and teaching of arithmetic skills in early years - Research Forum
Camilla Björklund, Angelika Kullberg, Ulla Runesson Kempe, Maria Reis, Douglas Clements et al.
In E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter (Eds.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1)(pp. 125-155). Umeå, Sweden: PME., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Ways of using fingers in preschoolers' numerical reasoning
Camilla Björklund, Maria Reis
Paper presented at A Mathematics Education Perspective on early Mathematics Learning – POEM 2018, Kristiansand, Norway 29-20 May 2018, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Learning to see numbers as parts and wholes in preschool
Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Maria Reis
Paper presented at the 17th Biennial EALI conference for research on learning and instruction, Tampere, Finland, 27 aug-2 sept., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Children's experience of part-part-whole relationships in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Angelika Kullberg, Maria Reis
EARLI special Interest Group 9, Phenomenography and variation theory biennal conference programme book, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Variationsteori – och vilka möjligheter barns ges till lärande
Camilla Björklund, Maria Reis
I C. Björklund & K. Franzén (Red.), De yngsta barnens matematik, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Att ordna, från ordning till ordning. Yngre förskolebarns matematiserande
Maria Reis
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2011
Doktorsavhandling

The development of toddlers' mathematical activity in preschool
Maria Reis, Jonas Emanuelsson, Torgny Ottosson
Paper presented at EARLI 2009, Amsterdam, Paper i proceeding 2009
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 10

2019

Preschool children's understanding of numbers shown in a partitioning task
Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Maria Reis, Camilla Björklund
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds.). Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, p. 59), Pretoria, South Africa, PME, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

2018

Teaching finger patterns for arithmetic development to preschoolers
Camilla Björklund, Maria Alkhede, Angelika Kullberg, Maria Reis, Ference Marton et al.
Proceedings of MADIF 11The eleventh research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education, Karlstad, January 23–24, 2018, Borås, Sweden, Stema Specialtryck AB, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Om nödvändigheten av undervisning i förskolan – exemplet matematik
Camilla Björklund, Ingrid Pramling Samuelsson, Maria Reis
Barn, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Learning and teaching of arithmetic skills in early years - Research Forum
Camilla Björklund, Angelika Kullberg, Ulla Runesson Kempe, Maria Reis, Douglas Clements et al.
In E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter (Eds.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1)(pp. 125-155). Umeå, Sweden: PME., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Ways of using fingers in preschoolers' numerical reasoning
Camilla Björklund, Maria Reis
Paper presented at A Mathematics Education Perspective on early Mathematics Learning – POEM 2018, Kristiansand, Norway 29-20 May 2018, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Learning to see numbers as parts and wholes in preschool
Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Maria Reis
Paper presented at the 17th Biennial EALI conference for research on learning and instruction, Tampere, Finland, 27 aug-2 sept., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2016

Children's experience of part-part-whole relationships in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Angelika Kullberg, Maria Reis
EARLI special Interest Group 9, Phenomenography and variation theory biennal conference programme book, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Variationsteori – och vilka möjligheter barns ges till lärande
Camilla Björklund, Maria Reis
I C. Björklund & K. Franzén (Red.), De yngsta barnens matematik, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

2011

Att ordna, från ordning till ordning. Yngre förskolebarns matematiserande
Maria Reis
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2011
Doktorsavhandling

2009

The development of toddlers' mathematical activity in preschool
Maria Reis, Jonas Emanuelsson, Torgny Ottosson
Paper presented at EARLI 2009, Amsterdam, Paper i proceeding 2009
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 10

Sidansvarig: IPKL webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2015-09-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?